Patrik Paulínyi21. november 2019

Thajsko: ostrovy porozhadzované v mori

Ostrovy porozhadzované v mori

Keď sa spomenie Thajsko, prvé čo mi napadne sú nádherné pláže, palmy, more a dokonalý relax. Preto moje ďalšie kroky vedú na juh a som veľmi zvedavý, ako to tam bude vyzerať. Mojou cieľovou stanicou na najbližšie dni je populárna turistická destinácia, ostrov Krabi.

Rozhádzané ostrovy v Thajsku

V celom okolí Thajska sa nachádzajú v mori sťa by rozhádzané maličké ostrovy a ostrovčeky. Je však trochu škoda, že na malé ostrovy sa nedá dostať inak ako tým, že si zaplatíte tour, ktorá tiež nie je práve najlačnejšia a poldenný výlet výde na cca 40 eur. Ja si vyberám takzvaný 7 Islands tour, vyrážame okolo obeda. Na druhej strane, šofér ma príde zobrať až do hotela. V prístave ma už len preložia na loď s krátkym zastavením v kancelárii, kde si požičiavam šnorcheľ.

Thajsko - Kajakovanie v národnom parku

V tejto tour je nás možno 10 ľudí. Spolu nasadáme na loď a vyrážame na prvý ostrov, ktorý síce prezentujú ako “neobjavená nádhera”, no okrem nás tam sú ďalšie tri lode. Každopádne, na okrajoch ostrovčeka sú dva malinké kopčeky, ktoré sú prepojené pieskovou plážou širokou asi len 20 m. Všade navôkol more. Krása! Mám taký pocit, že to bol kedysi jeden ostrov s tým vedľajším, no dvíhajúca sa hladina morí ho takto rozdelila. Ďalším v poradí je práve tento väčší ostrov Ko Dam Kwan, kde šnorchľujeme, tiež si môžeme zaskákať z lode.

Thajsko - Ostrovy Koh Tup

Thajsko a loďky premávajúce medzi ostrovmi

Ostrovy Chicken Island a Poda

Nasadáme späť na loď a obchádzame ďalší ostrov. Nazýva sa Chicken Island a keď ho celý obídeme, pochopím, prečo sa tak volá. Na jeho pobreží sa z neho hrdo týči skala, ktorá naozaj vyzerá ako hlava sliepky na dlhom krku, pozerajúca sa do mora. Stavím sa, že tu príroda musela neskutočne šantiť, keď vytvorila tento útvar.

Ostrovy Chicken Island

Opäť ďalšie šnorchľovanie a odchod na ostrov Poda. Mne osobne sa tento páči najviac. Pár metrov, priamo pred ním sa z mora hrdo týči skala, podobná tej na na slávnom James Bond Island. Neviem či je to tým, že o chvíľku zapadá slnko, ale na tomto ostrove sa mi páči jednoznačne najviac. Prechádzam sa po pláži, kde okrem našej posádky nikto nie je. Pod nohami krásny biely piesok, predo mnou azúrové more a nad ním zapadajúce slnko, presne takto som si po celý čas Thajsko predstavoval. Dokonca po nalodení ideme šnorchľovať k tej malej špicatej skale vynárajúcej sa z vody a vchádzame tiež do jej malých jaskyniek.

Ostrov Poda

Ostrovy Koh Tup v Thajsku

Dokonalé svetielkujúce šnorchľovanie

V momente keď začínam byť hladný, prichádzame na Railay Beach, kde máme večeru. Grilované mäso, ale i ryby a zelenina, pochutí si naozaj každý. Na tejto pláži sa dokonca nachádza niekoľko hotelov a taktiež je to veľmi pekné miesto obkolesené skalami, takže na pláž sa viete opäť dostať len loďou. Ak sa vám nechce chodiť po ostrovoch, odporúčal by som ubytovať sa práve tu. Scenéria, ktorá pláž obklopuje, je dokonalá!

Thajsko vhodné na šnorchľovanie

Po večeri ešte šnorchľujeme vo svielkujucom planktóne, ktorý tu síce nie je taký výrazný ako v Kambodži, no niečo takéto bude pre mňa vždy obrovským zážitkom. Po príchode do prístavu nám chlapi, ktorí robili celý deň sprievodcu, ešte ukážu ohňovú show a už teraz sa neviem dočkať zajtrajška. Jedna vec je voziť sa po ostrovoch na lodi, druhá je vyšliapať kopec a užívať si výhľad na ne, po tom, ako sa človek natrápi pri výstupe.

Ohňová show

Pozor na varanov

Túra, na ktorú sa chystám sa nachádza 20 km od Ao Bang, preto si požičiavam motorku a po pár minútach sa dostávam na parkovisko, respektíve na štart túry. Udáva sa, že cesta hore trvá dve hodiny, mne aj s niekoľkými pauzami zabrala hodinu a pol. Taktiež s jednou dlhšou pauzou po tom, ako som takmer zinfarktoval, keď ma vystrašil varan, ktorému som takmer stúpil na chvost.

Stromy s červenou kôrou

Na túru som zvolil čas tak, aby som hore vyšiel na západ slnka. I keď dole budem musieť ísť po tme, nie je tak teplo a tá tma asi odradila väčšinu ľudí. Na vrchole sa už nenachádza nikto a celý ten výhľad mám len a len pre seba.

Vrchol hory Hang Nak na Krabi

Sloní ostrov Ko Chang

Krabi, Phuket a Koh Saimui sú tie najturistickejšie miesta v celom Thajsku. Preto som sa rozhodol navštíviť ostrov, ktorý nie je tak preplnený turistami a nachádza sa na východe krajiny neďaleko kambodžských hraníc. Dostanenete sa sem letecky do mesta Trat. Odtiaľ taxíkom na trajekt, a ten vás po polhodinke dovezie na takzvaný Sloní ostrov, ako môžeme Ko Chang preložiť. Aj preto sa tu nachádza množstvo parkov so slonmi, ale to nie sú miesta, kde mám namierené ja.

Vodopád Thanmayom na ostrove Ko Chang

Ostrov by som rozložil na západ a východ, na turistickú časť a opustenú. Na západe nájdete množstvo malých mestečiek, reštaurácii, hotelov, pekných pláži, no východ je totálne opustený a nenachádza sa tu takmer nič. Po tom množstve ľudí na Krabi ma to práve sem láka najviac, a preto si požičiavam skúter a smerujem až na totálny juhovýchodný cíp ostrova.

Ostrovy Ko Chang

Od prístavu až na juh je celá východná časť takmer bez ľudí. Sem-tam nejaký domček a aj domáci sa tu akosi viac usmievajú a kývajú mi. Na samom juhu sa nachádza krásny ostrov, kde sa viete dostať loďou na totálne opustenú pláž. Aj tu sú krásne pláže, kde miesto ľudí nájdete v piesku len napadané kokosové orechy, ako napríklad pláže Lonely beach a Long beach.

Práve toto sú tie skutočné romantické zákutia Thajska, kde si viete vychutnať nádherné pláže s kokosovým orechom v ruke pod palmami bez množstva turistov.

Patrik Paulínyi
Autor článku
Nerád pri cestovaní plánujem program dopredu. Najkrajšie zážitky mi vždy prinieslo zdanlivo nezmyselné túlanie sa bez plánov.