Patrik Paulínyi22. november 2019

Bali: ostrov Nusa Penida a jeho prírodné krásy

Pláž Kelingking beach pripomínajúca T-Rexa

Nusa Penida je ostrov ležiaci juhovýchodne od Bali, medzi ktorými leží ešte maličký ostrov Badung. Ostrov je prevažne hornatý s najvyšším bodom vo výške 524 m, a práve vďaka členitému územiu nám ponúka nádherné prírodné lokality.

Nusa Penida bez polície

Väčšina ľudí si urobí na Nusa Penida jednodenný výlet z Bali, čo je podľa mňa rozhodne škoda. Nachádza sa tu množstvo krásnych miest, na objavovanie ktorých budete potrebovať aspoň tri dni.

Nusa Penida je mojou prvou zastávkou po prílete na Bali a po pristaní sa okamžite presúvam do mesta Sanur, aby som ráno mohol vyraziť na loď. Násadám na speedboat v cene 25 eur za obojsmerný otvorený lístok a po príjazde si požičiavam skúter v prístave. Jeho cena ma zaráža, stojí len 2,5 eura na deň! Ďalšia vec, čo ma prekvapila, že keď si pýtam prilbu, pani mi s pobaveným úsmevom odpovedá: ,,Neboj sa, tu nemáme políciu.”, a ďalej je táto téma uzavretá, ani sa nesnaží mi nejakú ponúknuť. Dobre teda…

Nusa Penida na Bali

Skalná formácia v tvare tyranosaura Rexa

Ubytoval som sa smerom na juh, keďže práve týmto smerom sa nachádza to najznámejšie miesto ostrova, T-rex na Kelingking beach. I keď som dnes mal v pláne oddychovať, vydržal som na hoteli asi hodinu. Sadám na motorku a presúvam sa pozrieť na tohto dinosaura, ktorého som videl už na toľkých fotkách.

Pláž Kelingking beach pripomínajúca T-Rexa

Myslím, že nikdy nezabudnem na ten pohľad. Známu skalnú formáciu som už videl na množstve fotiek, no keď prichádzam k zábradliu, môj dych sa zastavil. Obrovská výška, krásna azúrová voda, na ktorej sa vytvárajú obrovské vlny narážajúce do nádherných skalných útvarov. Mal som pocit, že som vták a práve zažívam prelet nad tým miestom, všetko to leží priamo podo mnou.

Bali - Ostrov Nusa Penida

Na druhý deň prichádzam opäť, ale tentokrát na obed a je tu neskutočne veľa ľudí. Z Bali robia totižto jednodenné tour na Nusa Penidu, väčšinou na západné pobrežie a poobede už odchádzajú. Preto včera pri západe slnka na tomto mieste bolo možno len 5 ľudí a mohol som si to miesto vychutnať v kľude. Dnes ale mám v pláne pláž pod útesmi. Čítal som už veľa článkov a všade sa spomína, že cesta dole je masaker… Nie je to ale nič hrozné, pokiaľ ste aspoň trocha turisticky zdatní. Počas celej cesty je zábradlie, a tak sa máte čoho držať aj v úsekoch, kde musíte liezť. Jediné, čo ma zarazilo, je to, že niektorí ľudia toto schádzajú v žabkách!!! V takomto prípade je to poriadne nebezpečné!

Kelingking beach - pláž pod útesmi

Po polhodine som dole na pláži, kde ma okamžite ohúrili obrovské vlny, vďaka ktorým je takmer nemožné dostať sa do vody a malá jaskynka na konci pláže, kde už nikto nie je a mám ju celú pre seba. A tak sa rozkladám práve v jej príjemnom chládku.

Obrovské vlny na pláži Kelingking beach

Nusa Penida a prírodný infinity pool

Na mape to vyzerá, že len pár kilometrov vzdialená Broken beach bude ďalším miestom na pláne. Avšak cesty na Nusa Penide sú v katastrofálnom stave, navyše plné áut, a tak pár kilometrov prechádzam snáď hodinu. Každopádne, na Broken beach vytvorilo more krásnu zátoku, kde opäť nafotíte nádherné fotky. Vedľa sa tiež nachádza jazierko, ktoré sa počas prílivu náplní vodou a vznikne na tomto mieste prírodný infinity pool.

Broken beach - prírodný infinity pool

Neuveriteľne chutné a lacné jedlo

Nezdá sa to, ale tieto dve miesta a miestne cesty vám zaberú takmer celý deň a mám pred sebou už len večeru. To, že na Bali varia neuveriteľné chutne, je snáď každému jasné, dokonca aj v tých najmenších reštauráciách dostanete jedlo, ktoré nielen výborne chutí, ale tiež vyzerá. Dokonca som prekvapený, že je to veľmi lacné, čo som teda rozhodne nečakal. Atmosféru spríjemňuje muzikant, ktorý hrá na gitare a sem-tam sa prestrieda s hosťami, ktorí sú očividne tiež muzikanti.

Ďalší deň moje kroky smerujú na východ ostrova. Práve tu sa nachádza podstatne menej turistov ako na západe, no nemenej atraktívnych lokácií. Prechádzam cez niekoľko maličkých dediniek, kde na mňa pokrikujú a kývajú mi deti, uhýbam sa sliepkam a psom na ceste. Príjemná zmena po západe, kde sa na cestách nachádza obrovské množstvo áut. Konečne sa dostávam na okraj útesu a podo mnou sa otvára údolie s krásnou plážou Atuh, obkolesenú krásnymi skalnými útvarmi. Táto pláž je asi najideálnejšia na odpočinok a kúpanie sa.

Pláž Atuh na Nusa Penida

Bali - Ponúka podmienky vhodné na potápanie a šnorchľovanie

Diamantová pláž na Nusa Penida

O jedno údolie ďalej sa nachádza pre mňa to najkrajšie miesto na Nusa Penide, nazývané Diamond Beach. Ostré, obrovské skaly vyčnievajúce z mora a pláž taká úzka, že počas prílivu je takmer nemožné sa na ňu dostať. Opäť musím zísť strmé schodisko smerujúce dole, no je omnoho príjemnejšie ako to k T-rexovi. Keď schádzam dole, mám možnosť spraviť si super populárne instagramove fotky na hojdačke, alebo pokračovať na pláž, kde trávim niekoľko hodín a sledujem more. Dole na pláži je minimum ľudí a oddych je tu dokonalý.

Nusa Penida - Diamond beach

Na záver dňa sa idem na toto miesto pozrieť ešte z druhej strany. Pohľad odtiaľto je tiež nádherný a dokonca sa tu nachádzajú populárne chatky na strome, ktoré dokonca fungujú aj ako hotel priamo nad Diamond Beach. Žiaľ, počas mojej návštevy sú podľa bookingu na niekoľko mesiacov obsadené, no nezdá sa mi, že by tam bol niekto ubytovaný. Takže neviem, či to ako hotel aj reálne funguje. Každopádne verím, že sa mi tu niekedy podarí stráviť noc, pretože tie pohľady z tohto miesta sú neuveriteľné!

Nusa Penida - Domy na strome

Na záver musím povedať, že Bali ma nikdy nelákalo. Pláže, množstvo ľudí a známe lokality, ktorých je dnes už plný internet, nie sú zrovna moja šálka kávy. No mýlil som sa. Ostrov je skutočne nádherný, k tomu skvelé lacné jedlo, nádherné ubytovania. Tri dni na tomto ostrove si ma neskutočné získali a viem, že nad týmto miestom už viac nebudem ohŕňať nosom.

Patrik Paulínyi
Autor článku
Nerád pri cestovaní plánujem program dopredu. Najkrajšie zážitky mi vždy prinieslo zdanlivo nezmyselné túlanie sa bez plánov.